Bel (072) 5644596 >>

Als u een klacht heeft

Het kan iedereen overkomen; er gebeurt iets op school waar je je onprettig of onzeker over voelt. Je vraagt je af wat je ermee moet. Je ziet bijvoorbeeld dat een schoolmedewerker,  leerling of ouder iets doet wat niet door de beugel kan of je wordt geconfronteerd met ongewenst gedrag. Ook kan een samenwerkingsprobleem of een meningsverschil met school je behoorlijk parten spelen en heb je een klankbord of uitlaatklep nodig. Vaak helpt het om daar met de betrokkenen zelf over te praten. Maar soms wil je dat niet of kan dat niet. Misschien heb je dat al geprobeerd of ben je bang voor de reacties.
In die gevallen kun je een beroep doen op de interne contactpersoon of een externe vertrouwenspersoon. Bij de  interne contactpersoon of een externe vertrouwenspersoon kun je terecht met meldingen, klachten, vragen, problemen of twijfels met betrekking tot integriteit of ongewenst gedrag. Maar ook knelpunten en kwesties die betrekking hebben op samenwerking en/of communicatie kun je hier kwijt.

 Interne contactpersonen:

De interne contactpersonen zijn beschikbaar als klankbord, adviseur. Zij luisteren naar je en nemen je verhaal serieus. De  interne contactpersoon denkt met je mee en kan je  ondersteunen bij het bepalen van eventuele vervolgstappen.  

De school twee interne contactpersoon aangesteld. Zij zijn zowel voor het hoofdgebouw als de dependance beschikbaar. We stellen ze hier aan u voor.

 

             

              Rita Reyneveld                                                 Jolanda Derks 

Externe vertrouwenspersonen   (indien contact intern niet mogelijk /wenselijk is)

De externe vertrouwenspersoon is beschikbaar als klankbord, adviseur én begeleider
Zij/hij luistert naar je en neemt je verhaal serieus. De  externe vertrouwenspersoon denkt met je mee over wat je kunt doen en kan je helpen om de zaken voor jezelf in het juiste perspectief te plaatsen.
De externe vertrouwenspersoon kan je ook ondersteunen bij het bepalen van eventuele vervolgstappen en kan je desgewenst ook hierin begeleiden.
Omdat het van groot belang is dat een ouder of leerling deze functionaris als laagdrempelig, onafhankelijk en objectief kan ervaren is er door SAKS gekozen voor twee externe vertrouwenspersonen.

        

Jeanette Jager en Freek Walther zijn de externe vertrouwenspersonen van SAKS.

Zij ondersteunen en begeleiden ouders en leerlingen (en ook medewerkers) bij de behandeling van hun klachten. Dit kan gaan over ongewenste omgangsvormen of integriteit maar ook over kwesties van school- organisatorische of onderwijskundige aard.

Hoe kom je in contact met de externe vertrouwenspersoon?

Je kunt telefonisch of per email contact opnemen via:

E-mail:                 servicedesk@devertrouwenspersoon.nl
                           algemene nummer 088-1119900

Telefoon:             Jeanette Jager:      088-1119903 

                           Freek Walther:      088-1119902 

 

Klachtenprocedure

Mocht u er, na bemiddeling, niet samen uitkomen, dan kunt u met uw klacht terecht bij de Klachtencommissie. Op de site van de SAKS wordt verder ingegaan op de Klachtenprocedure. Als u hier klikt komt u op de SAKS-site.

Informatie over de klachtenregeling kunt u ook terug vinden in de schoolgids.

 

Contact

Sws de Lispeltuut
HOOFDLOCATIE
P.C. Boutensstraat 4
1822 KJ Alkmaar
072 5644596

DEPENDANCE
Jacques Perkstraat 100
1822 KM Alkmaar
072 5627120

de.lispeltuut@saks.nl

Aanmelden >>